Tek kupljenu obuću koja se odlepila ili na bilo koji drugi način pokazala nekvalitetnom, ne nosi sam kod obućara, potraži račun i idi i prodavnicu u kojoj je obuća kupljena. Postoji šansa da dobiješ novi par ili da ti poprave već kupljeni.

"Dana 12. aprila kupila sam cipele u prodavnici 'Ofis šuz' u Delta sitiju. Posle dva meseca počele su da se odlepljuju sa svih strana, a zatim je i đon počeo da se odvaja. Pošto nisam mogla da nađem račun, odnela sam ih svom obućaru koji je pokušao da ih zalepi, ali zbog materijala od kojeg su napravljene to nije bilo izvodljivo", piše čitateljka "Potrošača" tražeći savet šta da uradi.

Ona dalje objašnjava da je pre nekoliko dana našla račun koji je odnela na reklamaciju.

"Reklamacija nije uvažena i vraćene su mi brzom poštom sa obrazloženjem: 'Obuća mehanički oštećena zapinjanjem. Servisiranje obuće bez saglasnoti kupca i prodavca nije dozvoljeno. Reklamacija nije opravdana'."

"Potrošač" piše da postoje kuće koje su akreditovane od Akredaticionog tela Srbije da se mogu baviti proverom kvaliteta određene vrste robe. Oni obavljaju veštačenja o tome da li neka roba zadovoljava odrećene standarde kvaliteta, na primer, patike koje su po vašim navodima neodgovarajućeg kvaliteta. U poslednje vreme većina trgovaca ima ugovore sa nekim od navedenih kuća kako bi bili sigurniji u odluku koja je doneta povodom reklamacije (ako bi eventualno došlo do tužbe nezadovoljnog potrošača).

Trgovac, naravno, može i bez navedenih veštačenja da donese odluku o rekalmaciji, jer za takozvanu saobraznost robe ugovoru, odgovara upravo trgovac.

Nigde u zakonu se ne navodi obaveza trgovca da ima ugovor sa nekom od ovih kuća, pogotovu što su i njihove odluke na sudu podložne obaranju.

"Možete uraditi veštačenje o vašem trošku (na primer u Jugoinspektu ili Cisu) i na taj način dokazati da su patike adekvatno održavane i nošene i da na njih nije uticalo lepljenje privatnog obućara. Ali svakako nije trebalo sami da serivisirate obuću, jer to povlači gubitak garancije", piše "Potrošač".

Još jedan način bi bio Centar za medijaciju u Krađorđevoj 48, gde bi se moglo izvršiti posredovanje između vas i trgovca. Ovaj vid vansudskog rešavanja nastale situacije je besplatan ukoliko ste iz Beograda, a vrednost spora ne prelazi 40.000 dinara.

I poslednja mogućnost koja je predviđena odrebama novog zakona o zaštiti potrošača, jeste obraćanje sudu i pokretanje postupka u cilju ostvarenja svojih prava.

(MONDO)