Kina će postati drugo na svetu tržište luksuzne robe posle Sjedinjenih Država za pet godina i preteći će Francusku, Britaniju, Italiju i Japan, navedeno je u industrijskom izveštaju Euromonitora.

 

Razvijene zemlje još dominiraju tržištem ličnih luksuznih predmeta, ali ekonomske teškoće smanjuju potražnju, dok srednja klasa u zemljama sa brzim rastom privreda preuzima palicu, saopštila je grupa za istraživanje potrošnje Euromonitor.

Prodaja luksuzne robe u svetu premašila je 302 milijarde dolara ove godine, što je za četiri procenta više nego 2011. a kupci u zemljama u razvoju kupuju sve više firmirane torbice, odeću, nakit, satove, kvalitetna vina, šampanjac, kaže su u izveštaju.

Profitirajući od brzog rasta srednje klase i brzog razvoja distributivne mreže luksuzne robe, prodaja skupocenih predmeta u Kini je znatno nadmašila performanse nego u ostatku svetskog tržišta.

Japan je trenutno drugo tržiste za luksuzne predmete ali njegov deo opada kako se zemlja nosi sa ekonomskim problemima.

Potražnja za skupocenim predmetima je u drugom planu ove godine u razvijenim zapadnim tržištima i Japanu zbog skoka cena i povećane nesigurnosti za posao i penzije, konstatovao je Euromonitor.

Ipak narastajuće tržište koje predvode zemlje grupe BRIK - Brazil, Rusija, Indija i Kina, nadomešćuje te gubitke.

Zemlje BRIK učestvuju sa 11 procenata u ukupnoj prodaji luksuzne robe u vrednosti 33 milijarde dolara ove godine, što je znatno više od četiri procenta u 2007. godini.

Predviđanja su da će se iznos povećati na 59 milijardi ili 16 odsto globalne prodaje u 2017.

Četiri najveća svetska tržiša luksuznim predmetima> SAD, Japan, Italiju i Francusku i dalje beleže skoro polovinu vrednosti u prodajama ove godine.

Dizajnirana odeća će, kako se očekuje, ostati i dalje najbolje prodavana roba, na koju će se odnositi 42 odsto prihoda od luksuza u 2017, ali nakit i satovi su predmeti koji najviše dobijaju na popularnosti, navodi se u izveštaju.

Iako je važnost Kine za proizvđače luksuznih stvari opala poslednjih godina, znaci ukazuju na rast tražnje na tamošnjem tržištu.

(Tanjug)