Većina ljudi prilikom razgledanja polovnjaka najviše pažnje poklanja spoljašnjosti automobila. To je sasvim logično, jer od limarije se kreće. Već smo pisali da se na osnovu stanja karoserije može dosta toga reći u kakvom je stanju određeni polovnjak, pre svega da li je bio havarisan ili ne.

 

Ali, postavlja se pitanje koliko potencijalnih kupaca obraća pažnju na unutrašnjost automobila i šta se na osnovu njenog stanja može reći o "prošlosti" polovnjaka.

Podosta je sitnica koje otkrivaju pravo lice automobila koji možda nameravate da kupite. Papučice gasa, kvačila i kočnica otkrivaju koliko se automobil vozio.

Tačno je da se gumene obloge na njima lako i često menjaju, ali tragovi ipak ostaju vidljivi, posebno kada se radi o nešto starijim vozilima.

Ujedno, istrošenost tapacirunga koji okružuje papučice može ukazati na intezivno korišćenje vozila. Takođe, stanje u kojem se nalaze sedišta (posebno vozačevo), vrata i rukohvati odaje u kojoj meri je vozilo korišćeno.

Pre kupovine potrebno je pogledati i u kakvom su stanju upravljač i menjač, jer njihova "izglačanost" ukazuje na pozamašno korišćenje, jer su to tragovi koji se teže mogu prikriti.

Trebalo bi pregledati i sigurnosne pojaseve, koji mogu ukazati na to da li je vozilo bilo udarano, jer ako su kopče povučene na dole moguće je da je vozilo bilo "žrtva" udesa (naravno ukoliko pojasevi nisu menjani).


izvor: kamatica.com