Ekonomski teška vremena podstiču prodaju proizvoda za ulepšavanje i dizajnirane garderobe, budući da žene posvećuju više pažnje dobrom izgledu i privlačenju partnera, pokazalo je američki istraživanje.

 

Istraživači iz Teksasa otkrili su da ekonomska kriza pozitivno utiče na kozmetičku industriju, a taj fenomen naziva se "efekat karmina".

"Iako i muškarci i žene smanjuju potrošnju kao odgovor na recesiju, postoji izuzetak, a to je trošenje na proizvode za ulepšavanje", navela je asistentkinja Hrišćanskog univerziteta u Teksasu.

"Žene imaju povećanu želu da kupuju takve proizvode u vreme recesije. Iako zbog toga štede na drugim stvarima, one žele da ulažu u proizvode koji ih čine atraktivnijim", dodala je ona.

Ekonomska kriza povezana je sa rastom prodaje kozmetičkih proizvoda još od Velike depresije, navodi Hil.

I ranija istraživanja potvrđuju ovu tezu, budući da pokazuju da je prodaja kozmetike za negu tela, šminke i parfema u Americi uvećana 2011. godine za jedanaest odsto u odnosu na prethodne godine.

Kina, Meksiko i Argentina takođe su prošle godine zabeležili dvocifreni rast prodaje proizvoda za ulepšavanje, dok je u Britaniji i Francuskoj taj rast iznosio devet, odnosno tri odsto.

Hil i njen tim istraživali su, kroz niz eksperimenata, kako i zašto ekonomska kriza utiče na ponašanje žena.

Koristili su realne podatke o potrošnji i pitali potrošače da li bi kupili određeni niz proizvoda ako postoje naznake da sledi recesija.

Otkrili su da muškarci nisu želei ništa da kupuju. Žene takođe nisu pokazale interesovanje za proizvode koji ne utiču na njihovu atraktivnost.

"Otkrili smo, međutim, da postoji snažan 'efekat karmina'", navela je Hil.

Žene svesno žele da urade nešto što će im pomoći da se osećaju dobro u svojoj koži, ali smo na kraju zaključili da je ono što im pomaže da se osećaju dobro istovremeno upravo ono što ih čini atraktivnijim za muške poglede", dodaje Hil.

(Tanjug)