Onlajn butici širom sveta nude obuću i garderobu po meri i konfekcijskim cenama, pa kupovina originalne odeće preko interneta više nije luksuz.



Mnogobrojni klijenti koji nemaju mnogo novca, a žele da budu originalni, primenjuju ovu formulu odevanja, piše francuski "Mond" .

Ova tendencija, takozvana "personalizacija mase" koja se odnosi na mnoge sektore - automobile, satove, mobilne telefone, suštinski nije nova, ali je zahvaljujući novim tehnologijama i internetu, postala popularnija i ostvariva za veći broj ljudi, objašnjava generalni direktor švedskog pret-a-porte sajta "Tejlorstor" (Tailorstore) Jan Hojman.

"Interaktivnost interneta je učinila dostupnim princip odevanja po meri", kaže Hojman. Njegovo preduzeće je uvećalo zaradu sa pola miliona evra u 2006, na 5,8 miliona evra u 2011. godini.

Potraga za sopstvenim identitetom i potreba da se razlikujemo od drugih sve je izraženija poslednjih godina, kaže i Mehdi Čedadi, jedan od osnivača francuskog sajta Pernac.com, specijalizovanog za prodaju muške garderobe.

Ovo preduzeće, osnovano 2006, beleži povećanje prodaje za 50 odsto svake godine. Klijenti direktno na sajtu biraju vrstu tkanine, boju, određuju precizne mere, model koji odgovara njihovom karakteru, a nakon toga mogu da personalizuju svoj model, tako što stavljaju vlastite inicijale i na taj način dobijaju ekskluzivnu garderobu.

(Tanjug)