I novi i polovni automobili jeftiniji su nego ikada. Za manje od 10.000 evra mogu se kupiti nova kola, čija je cena ne tako davno bila i 12.000.

Takođe, odlični polovnjaci srednje klase mogu kupiti i za 2.500-3.000 evra.

Poznavaoci prilika na tržištu kažu da je kriza desetkovala prodaju i da se koliko-toliko drže samo najmanji automobili koji malo troše i oni najluksuzniji za čiju prodaju nikad nema zime. Za sve između ove dve krajnosti ne pomažu ni niske cene, jer kupaca nema.

Ovo potvrđuje i Dejana Komadina, PR predstavništva „Reno-Nisana" za Srbiju, koja ističe da su svi proizvođači spustili cene automobila, ne samo na našem tržištu već u celom svetu. Razlog tome je, kaže, prevashodno ekonomska kriza.

PR „Mercedes-Benca" Mirela Mićić slaže se da su novi automobili znatno jeftiniji nego ranije. "Osnovni razlog je što su smanjene carine na uvoz vozila iz zemalja EU u poslednje tri godine, a drugi je naravno kriza koja je pogodila i automobilsku industriju", navodi ona i dodaje kao primer da je akcijska cena „smarta" od 8.990 evra najniža ikada.

"Nemamo više prostora da spuštamo cene, ovo je minimum. Jedino što možemo je da uvodimo određene komercijalne akcije, kao što su popusti do 1.000 evra, zimske gume koje trenutno idu uz „dačiju" ili povoljniji uslovi kod određenih banaka. Loša je situacija na tržištu automobila, a kada se uporedi januar ove godine sa januarom 1999, vidi se da je tada u Srbiji prodato 300 automobila više", navodi Komadina.

Naša sagovornica objašnjava da je pad cena počeo još u septembru 2010, situacija se pogoršala u januaru 2011, a posle zemljotresa u Japanu počeo je sunovrat automobilske industrije.

I u „Hondi" kažu da su situacija na tržištu, potrebe i mogućnosti kupaca uticale na to da cene većine modela budu najpovoljnije do sad.

"Pored popusta, prateći očekivanja kupaca, nudimo i mnogobrojne druge pogodnosti koje imaju značajnu dodatnu vrednost. Najbolji primer je aktuelna ponuda za model „CR-V spešel edišen 4x4", koja je ujedno i najpovoljnija ponuda do sad za ovaj model", navode u PR sektoru „Honde".

U „Verano motorsu", koji je zastupnik „Pežoa" u Srbiji, napominju da situacija na tržištu automobila prati onu u evropskim okvirima, uz dodatne ekonomske poteškoće i nizak standard.

"U dogovoru sa francuskim proizvođačem odlučili smo da znatno snizimo trgovačke marže, tako da trenutno važe izuzetni uslovi za kupovinu automobila svih segmenata. Za nas je ohrabrujuće što su izuzetno traženi mali automobili, u čemu „Pežo" godinama ostvaruje dobre rezultate sa modelima 206+ i 207, čije su cene oko 10.000 evra u zavisnosti od opreme", navodi Jelena Misojčić, PR „Verano motorsa".

Ona objašnjava da je na odluku da smanje cene automobila osim krize uticalo i smanjenje carina na uvoz novih automobila iz EU sa pet na 2,5 odsto i odlaganje uvođenja ekološke takse.

Isto je i sa polovnim automobilima, ocenjuje Petar Stakić, PR najpoznatijeg sajta za njihovu kupoprodaju Polovniautomobili.com.

On dodaje da su nova vozila ipak procentualno više pojeftinila nego polovna:

"Moguće je kupiti sasvim pristojne modele polovnih automobila po ceni od 3.000 do 4.000 evra, pa i niže. Na tom spisku su „opel astra", „reno laguna" ili „megan", „fijat stilo", „ford fokus"... Raspon njihovog godišta je od 2001. do 2004".

Stakić objašnjava da ima nekoliko razloga koji su doveli do snižavanja cena:

"Ekonomska kriza je znatno oslabila kupovnu moć, pa se ljudi danas trude da za onoliko para koliko uspeju da skupe, odbijajući ostale troškove, dođu do pristojnog prevoznog sredstva. Padom standarda pala je i njihova cena, a uvoznici su ih spustili koliko su mogli da bi im uvoz koliko-toliko bio isplativ".

Bitan razlog za pojeftinjenje polovnjaka naš sagovornik vidi i u tome što se trenutno najviše vozila uvozi iz Italije, a tamo su jeftinija nego u Nemačkoj, odakle su ranije najčešće kola stizala. Osim toga, konkurencija u prodaji polovnih automobila na našem tržištu je velika.
Najtraženiji modeli

Zanimljivo je, međutim, da mali automobili drže cenu u odnosu na velike i da se istovremeno više prodaju nego ranije.

"Njihova cena najčešće ne može da bude niža od ponuđene, jer uvoznicima to ne bi bilo isplativo. Zanimljivo je da toj kategoriji vozila cena ne pada istom dinamikom kao većim automobilima, gde taj pad u godinu dana bude viši od deset posto. Najtraženiji modeli iz te kategorije kod nas su „opel korsa", „fijat punto", „ford fijesta", „pežo 206"", kaže on.

Stakić smatra da polovni automobili neće poskupljivati u skorije vreme, ali napominje da to može da se desi ukoliko se obistini priča da država namerava da uvede zabranu na uvoz vozila sa evro 3 motorima, odnosno da dozvoli samo uvoz vozila koja imaju evro 4 ili novije.

"To onda može povećati cenu vozila ili ih u najboljem slučaju zadržati na istom nivou. Neće biti moguć uvoz kola koja sada koštaju 2.500, 3.000 ili 4.000".

izvor: b92


PROČITAJTE JOŠ...

 

NAJČITANIJE

Iskoristite specijalnu osmomartovsku akciju specijalisti...

Pokrajinski sekretar za regionalni razvoj, međuregional...

U prodavnici Velicki Comerc u Bečeju uvek možete prona...

Market Svetofor u Novom Bečeju je pravo mesto za sve ko...

U oko 170 zdravstvenih ustanova širom Srbije, među koj...

Na 30. sednici Skupštine opštine Novi Bečej, odbornic...

NAJNOVIJE

Krpelji su jedan od najvećih parazitskih problema s koj...

Najveći procenat ljudi zatraži stomatološku pomoć te...

Od svog osnivanja 1997. godine u Bečeju, Srbija, Sigma ...

Na 30. sednici Skupštine opštine Novi Bečej, odbornic...

Market Svetofor u Novom Bečeju je pravo mesto za sve ko...

Pokrajinski sekretar za regionalni razvoj, međuregional...

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Prihvati
Otkaži
Shopify.com
Prihvati
Otkaži
Unknown
Unknown
Prihvati
Otkaži