Organizovane grupe „sakupljača” sekundarnih sirovina pustoše stare pruge u Bačkoj, a „Železnice Srbije” trpe ogromnu štetu

 

Vrbas – Sa tridesetak kilometara stare pruge između Vrbasa i Bečeja, preko Srbobrana, kojom je poslednji voz prošao pre više od tri decenije, lopovi su demontirali sve što se odneti može, tako da je ostala samo zakorovljena trasa, po čemu se može zaključiti da je to nekada bila železnička saobraćajnica.

Istovetan prizor može se videti i na napuštenim prugama u drugim delovima bačke ravnice, u okolini Apatina, Sombora, Žablja, Bačkog Petrovog Sela, a počinioci ove kriminalne rabote uglavnom ostaju neotkriveni.

Najpre su sa napuštenih pruga posečeni drveni telefonski stubovi i žice, potom su poskidani branici na svim pružnim prelazima, da bi se, na kraju, na meti kradljivaca našle i šine, pa i drveni pragovi za koje su bile pričvršćene.

Poharani su, do temelja, i svi objekti koji su svojevremeno služili kao uslovne „salašarske“ stanice u ataru, kao i „bokternice“ za boravak čuvara i radnika na održavanju pruga.

– Krade se bezobzirno i to već godinama. Dešavalo se da samo u jednom navratu, pod okriljem noći, lopovi pokupe i po nekoliko desetina metara šina. Seku ih aparatima za autogeno zavarivanje, neometano tovare na zaprežna kola, traktore ili kamione, pa prodaju zatim na otpadima kao sekundarnu sirovinu za dvadesetak dinara po kilogramu – priča za naš list dugogodišnji čuvar (ophodar) pruge Ž. R. iz Vrbasa, koji je u proteklih par godina na delu zatekao više lopovskih grupa, ali, kaže, dok je stigla policija, od njih više nije bilo traga.

Ipak, dešava se da ovakvi „stručnjaci“ za šine završe iza rešetaka i s krivičnim prijavama budu predati nadležnom sudu. Tako se upravo vodi postupak protiv petorice Bečejaca koji su tokom prošle godine, u više navrata, isekli i odneli oko dva kilometra železničkih šina kod sela Trešnjevac, i pričinili štetu veću od pet miliona dinara.

Pred sudom će se ovih dana naći i još jedna četvoročlana grupa „sakupljača“ sekundarnih sirovina iz Bečeja, uhvaćena nedavno sa 200 metara isečenih šina sa pruge između Bačkog Petrovog Sela i Mola. Da su uspeli da plen prodaju na otpadu dobili bi oko 1.500 evra, dok je šteta naneta „Železnicama Srbije“, bez obzira na to što pruga nije u funkciji, trideset puta veća.

Dešava se da prilikom ovakvih „poduhvata“ počinioci bivaju i povređeni, pa i smrtno stradaju, kao što se to desilo pre dve godine, kada je jednom mladiću iz Bečeja deo šine smrskao glavu prilikom pokušaja da je utovari na kamion. Kako je istraga kasnije pokazala, malerozni lopov tada nije bio sam, a posle nesreće njegovi kompanjoni su se razbežali.

I to je, svakako, još jedna od činjenica koja ukazuje da su u pitanju dobro organizovane i uhodane grupe opremljene alatom za demontiranje i sečenje šina. Za sada, okomili su se na pruge koje odavno nisu u funkciji, ali – pitanje je da li će se, i kada, drznuti da atakuju i na železničke saobraćajnice kojima svakodnevno prolaze vozovi.

preduzeća za otkup metalnog otpada uopšte mogu da ulaze u „aranžmane“ sa ovakvim „trgovcima“, ne pitajući za poreklo robe. Nekada je, zna se, za prodaju bilo kojeg materijala iz domena železničke infrastrukture bila neophodna pismena saglasnost „Železnica“, a sada otkupljivači sekundarnih sirovina preuzimaju sve što im se ponudi, zanima ih samo vrsta metala i težina, ali ne i odakle potiče.


izvor: politika.rs


 

NAJČITANIJE

Republički zavod za statistiku objavio je publikaciju �...

Posao za trgovca i perača automobila. ...

Pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova u Zrenjanin...

U sredu, četvrtak i petak, 13. 14. i 15. marta, bez str...

OŠ “Zdravko Gložanski” je uvek bila među prvima u...

Usled povećanja obima posla i u cilju unapređenja posl...

NAJNOVIJE

Krpelji su jedan od najvećih parazitskih problema s koj...

Najveći procenat ljudi zatraži stomatološku pomoć te...

Od svog osnivanja 1997. godine u Bečeju, Srbija, Sigma ...

Na 30. sednici Skupštine opštine Novi Bečej, odbornic...

Market Svetofor u Novom Bečeju je pravo mesto za sve ko...

Pokrajinski sekretar za regionalni razvoj, međuregional...

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Prihvati
Otkaži
Shopify.com
Prihvati
Otkaži
Unknown
Unknown
Prihvati
Otkaži