Naučnici su tokom najnovijeg istraživanja otkrili da za izumiranje dinosaurusa pre 65 miliona godina nije kriv asteroid, kako se do sada verovalo, već vulkani sa platoa Dekan u Indiji.

Dokazi prikupljeni tokom najnovijeg istraživanja pokazuju da su za izumiranje dinosaurusa krivi vulkani, a ne asteroid, kako se do sada verovalo, piše Tanjug.

Posle desetina hiljada godina izlivanja lave sa platoa Dekan, vulkanske regije u Indiji, količina sumpora i ugljen dioksida u vazduhu je postala toksična, što je uzrokovalo masovno globalno zagrevanje, zagađenje okeana i masovno izumiranje životinjskih vrsta.

Dokazi su predstavljeni na godišnjem okupljanju Američke geofizičke unije, tokom velike debate o tome da li su vulkani ili asteroid ubili dinosauruse, pre 65 miliona godina.

„Naše nove informacije zahtevaju ponovno utvrđivanje o tome šta je zaista uzrokovalo to masovno izumiranje", rekla je Gerta Keler, geolog sa Univerziteta Prinston.

„Novo istraživanje je pokazalo da su vulkani na platou Dekan bili aktivni pre masovnog izumiranja i da su delimično ili u potpunosti zaslužni za masovno izumiranje", dodao je Erik Font, geolog sa Univerziteta u Lisabonu.

Tokom potrage za naftom na istočnoj obali Indije 2009. godine, naftne kompanije su na dubini od oko 3,3 kilometra ispod morske površine otkrile stare sedimentne stene sačinjene od lave.

Keler i njen tim su dobili dozvolu da ih analiziraju. Otkrili su da su one prepune fosila iz perioda masovnog izumiranja.

Ovi sedimentni uzorci su sadržavali slojeve lave, koja je putovala duže od 1.600 kilometara sa platoa Dekan.

Vulkanska regija danas zauzima prostor površine Francuske, a kada je tokom kasnog perioda krede bila aktivna, površina joj je bila skoro kao površina Evrope.

izvor: RTS