... prodaj kosu! Zvuči kao idealno rešenje, ali da biste zaista dobili mnogo novca za svoju kosu, morate da je pustite da izraste, zaboravite na farbanje i da je redovno negujete.

Tokom velikih kriza i ratova žene su prodavale sopstvenu kosu, kako bi prehranile decu. Duga i negovana dlaka obezbeđivala je mnogo novca i to je bio jedan od sigurnih načina da se dođe do prihoda.

Ideja o prodaji kose živi i danas, pa mnoge žene godinama neguju kosu kako bi je prodale. U nekim zemlja to se čini iz radoznalosti i zabave, ali ima i onih krajeva sveta u kojima je "uzgajanje" kose za prodaju pravi biznis.

Kosa devojaka iz Indije i Rusije veoma je cenjena na tržištu vlasuljara i u tim zemljama devojke odvajaju više godina života za negu kose koja mora da zadovolji sve kriterijume kupaca širom sveta.

Devojke iz Rusije trguju svetlijim nijansama kose i prirodnom plavom bojom, a lepotice iz Indije kupcima nude jaku i gustu kosu tamnijih nijansi.

U jednom beogradskom salonu često se organizuje procenjivanje i prodaja kose. Kupac je tajanstveni preprodavac iz Rusije, koji kupuje kosu iz svih delova sveta i prodaje je svetskim trgovinskim centrima frizerske opreme.

Od njega smo saznali da žene koje imaju nefarbanu, izuzetno jaku i gustu kosu, dužine preko četrdeset centimetara, mogu da zarade i do nekoliko stotina evra.

Takve srećnice su, ipak, retke. Prodajom kike najčešće se zaradi par hiljada dinara ili eventualno stotinak evra, ako je baš ta kika ono što kupac traži.

Beograđanka Andrijana kaže da je očekivala više od prodaje kose, ali ne žali, jer je svakako odavno ošišala dugu kiku, a i svaki dinar dobro dođe.

"Nisam dobila ni dvadeset evra, a nadala sam se malo većem iznosu. Tanka mi je kosa, to je problem. Ipak, bolje je i ovo nego da sam je bacila", kaže Andrijana.

Prema rečima Svetlane Bubanje Bucke, frizerke iz Beograda, većina naših devojaka može da se pohvali kvalitetom kose, ali često je "pokvare" lošim izborom sredstava za negu i farbama.

"Kod nas najkvalitetnija kosa stiže sa juga zemlje. Tamošnje devojke ulažu godine u negu kose i kasnije je prodaju profesionalnim trgovcima kosom i vlasuljarima. Njihova kosa je na ceni zbog kvaliteta dlake, gustine, ali i zato što je ne podvrgavaju tretmanima poput farbanja", kaže Svetlana.

Frizeri i preprodavci kose uglavnom su zaintereosvani za dlaku koja je duža od trideset centimentara. Neophodno je da dlaka nije farbana i iskrzana, ali poznavaoci vlasi procenjuju kosu i prema težini.

"Za pravljenje perika i nadogradnje nije uvek neophodno da dlaka bude bez sedih vlasi ili ravna, već može da se 'provuče' koja kovrdža i kraća kosa prošarana sedim pramenovima", ističe Svetlana Bubanja.

U zavisnosti od namene, bira se odgovarajući kvalitet dlake i odsjaj koji se vidi na prirodnoj svetlosti.

Ne postoji zvanična cena za centimetar ili gram kose, već se iznos "obračunava" kada se kvalitet i izgled kose procene.

"Gusta kosa dužine preko pedeset centimetara je najbolje plaćena, a svetliji tonovi smeđe imaju prednost kod mnogih preprodavaca, pa tu ima prilike za dobru zaradu", kaže frizerka jednog od beogradskih salona u kojem je prodaja kose za pravljenje pramenova za nadogradnju postala tradicija.

(MONDO)


 

NAJČITANIJE

Od svog osnivanja 1997. godine u Bečeju, Srbija, Sigma ...

U ponedeljak, 25. marta bez struje delovi Bečeja i Bač...

Ministarka zaštite životne sredine Irena Vujović dana...

Menopauza je prirodna faza u životu svake žene koja mo...

Pokrajinski sekretar za regionalni razvoj, međuregional...

Posao za saobraćajnog tehničara ...

NAJNOVIJE

Market Svetofor u Novom Bečeju nudi bogat izbor proizvo...

Posao za radnika na silosu. ...

Posao za saobraćajnog tehničara ...

Menopauza je prirodna faza u životu svake žene koja mo...

U ponedeljak, 25. marta bez struje delovi Bečeja i Bač...

Opština Bečej je u okviru Javnog poziva za dodelu besp...

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Prihvati
Otkaži
Shopify.com
Prihvati
Otkaži
Unknown
Unknown
Prihvati
Otkaži