Istraživanje UG Moja Srbija: Srbija veruje u domaće prehrambene proizvode, ali ne i u domaće lekove

„Moj izbor“, jedino priznanje u Srbiji koje se dodeljuje na osnovu ocena potrošača i to dobijenih direktnim upitom, dodeljeno je danas dobitnicima više kompanija na svečanosti u Privrednoj komori Beograda (PKB) uz ocenu da je poverenje u domaće proizvode, naročito prehramben,e prevazišlo očekivanja. Na osnovu anketa koje je ove jeseni obavilo Udruženje građana „Moja Srbija“ Srbi, oba pola oni stariji, ali i oni mlađi, veruju u kvalitet prozvoda kompanije Imlek koja je dobila dva priznanja: priznanje „Moj izbor 2012“ i priznanje za najomiljeniji proizvod.

-Neki brendovi su se ustalili i već redovno dobijaju ovo priznanje UG Moja Srbija. U ovo istraživanje uložili smo mnogo truda , a ono šo posebno ističem su napori domaćih komapanija da u teškim vremenima rede na svim aspektima koji čine originalni bred. Siguran sam da bi mnogi naši brendovi, i u kompeticiji na nivou regiona, bili dobitnici najviših priznanja. Negovanje kvaliteta, čuvanje tradicije, vodi ka liderstvu u regionu – rekao je Svetozar Krstić, sekretar za industriju u PKB.

U okviru kampanje „Srbija ima kvalitet“ sprovedeno je istraživanje na temu „Odnos proizvođača prema domaćim proizvodima“ čije je rezultate predstavio Uroš Delić član udruženja „Moja Srbija“.Rezultati su bolji od očekivanih, kaže Delić.

-Odnos kupaca prema domaćim proizvodima ove jeseni utvrđen je kroz naše istraživanje na uzorku od 1702 kupca u Srbiji, a preuzeli smo podatke i od relevatnih institucija. Anketirali smo kupce na licu mesta, pri kupovini, sa ciljem da vidimo da li su oni spremni da daju prednost domaćim proizvodima. Šta smo ustanovili? Prvo, kupci su žene, uglavnom. Zabrinulo nas je da 54 odsto kupaca ima samo jedno dete. S adruge strane domaće se kupuje sa poverenjem i to je dobro. Jedna trećina kupuje domaće samo ako je bolje od stranog proizvoda, ali većina se ipak odlučuje za naše. Najstariji su najodgovorniji pri kupovini, oni biraju pažljivo. Ali 80 odsto bi više kupovali domaće ako bi postojala vidna oznaka da je proizvod nastao u Srbiji. Oni koji ne obraćaju pažnju na poreklo njih je 55 odsto izjavilo je da bi više kupovalo domaće ako bi ih vidna oznaka upozorila na to. To se uklapa u naš nalaz da samo 42 odsto odgovara pravilo na pitanje šta je domaći proizvod. Samo 23 odsto domaćih kupaca veruje u informaciju sa TV i zato kupuje, ali najviše se kupuje po preporuci drugih potrošača, a procenat od 84 odsto smatra da su domaći prehrambeni proizvodi dobrog kvaliteta, a gledano po strukruri 60 odsto njih veruje u sokove i vode, a alkoholna pića i odeća su niže rangirani po poverenju. Pri tome je poverenje u lekove vrlo nisko, na samom začelju – rekao je Delić.

Prema rečima predsednika UG „Moja Srbija“ Milana Ristića priznanja dodeljuju najstručniji i najbolji žiri, a to su potrošači.

-U poslednje tri četri godine bitno je povećano poverenje građana u kvalitet domaćeg, posebno prehrambenog proizvoda – rekao je predsednik UG „Moja Srbija“.

„Moja kravica“, proizvod „Imeleka“, dobila je nagradu „Moj izbor 2012“u kategoriji mleko i mlečni proizvodi, u kategoriji meso i mesne prerađevina nagrađen je „Zlatiborac“, Dobitnici nagrada u ostalim kategorijama su: za supe brašno i dodaci jelima „Nestle“ kompanija za koju je nagradu primila Jovana Cvijanović. Dejan Stanojević iz „Dijamanta“ primio je nagradu za ulja, priloge i prelive, „Knjaz Miloš“ najbolji je za vode a, Milan Vujović, koji je primio nagradu „Moj izbor 20122 ističe je da je ove godine ta kompanija krenula prema potrošačima „u malo agresivniju kampanju“. Nekst ima najukusnije sokove, a Jelen pivo iz Apatinske pivare ne trba posebno predstavljati. Kompanija „Bambi Banat„ sa plazma keksom, „Soko Štark“ ima po mišljenju potrošača najbolje grickalice. Frikom je nagrađen za najbolje smrznuto voće i povrće, „Duel“ je najbolji prašak za pranje veša, a proizvodi ga „Beohemija“ . Modna kuća „Mona“ je šampion u kategorini odeće i obuće.

-Treći put za redom naši kupci procenjjeuju da ih nismo izneverili. Želim odati PKB zahvaljujem i da postoji nekoliko tajkuna koji su sve pokrali a u Srb postoji mala i srednja preduzeća koja živo u srbiji čine boljim nego što to izgleda rekao je direktor Mone.

Za proizvode od tekstila prvak je kompanija „Ekstrim intimo“.

Priznanje za nameštaj i kućne aparate pripalo je Gorenju iz Gornjeg Milanovca. Najbolji u uslugeima su MTS, jer je kako je rekla predstavnica Telekoma ove godine pokrenut projekat unapređena mreža.

Priznanje najomiljeniji domaći proizvod priznanje koje dodeljuje „Merkator“, dobile su kompanije „Imlek“ za „Moja kravica“ i „Nestle“ za sokove „Nektar“


izvor: Pravda.rs


 

NAJČITANIJE

Predsednik opštine Bečej Vuk Radojević i njegovi sara...

Brantner DOO Novi Bečej obaveštava građane o izmenjen...

Pokrajinski sekretarijat za urbanizam i zaštitu životn...

U okviru sistematske akcije zaštite zdravlja građana o...

Posetite Svetofor u Novom Bečeju i otkrijte zašto smo ...

Posao za dva vozača kombija ...

NAJNOVIJE

Tražite pouzdan proizvod za održavanje higijene podova...

Na teritoriji opštine Bečej, kada se steknu adekvatni ...

Zbog remonta distributivnih trafo stanica, izgradnje pri...

Obaveštavamo Vas da će ”Ciklonizacija“ AD Novi Sad...

Posao za dva službenika obezbeđenja ...

Posao za dva vozača kombija ...

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Prihvati
Otkaži
Shopify.com
Prihvati
Otkaži
Unknown
Unknown
Prihvati
Otkaži