webinfo

A+ A A-

Kako doneti novogodišnje odluke?

b_300_0_16777215_00_images_Tijana_1_00odluke.jpgTradicija nalaže da bi svakih 365 dana trebalo da se rešite loših navika i počnete život ispočetka. Sedite uz šoljicu kafe, uzmite papir i olovku i razmislite: koje ćete novogodišnje odluke doneti za ovu Novu godinu 2016.?

 

1. Budite realni i postavite sebi ostvarive ciljeve. Dobitak na lutriji je, na primer, van vašeg domašaja.
2. Sročite konkretne odluke. Umesto "ne želim da budem lenj(a)", opredelite se za konkretniji zadatak: "želim da redovno vežbam" ili "smanjiću gledanje televizije".
3. Velike ciljeve podelite na manje. Na primer, posvetite se regulisanju težine tako što ćete krenuti u teretanu i poboljšati ishranu.
4. Pronađite alternativu ponašanju koje želite da promenite. Želite da ostavite pušenje, ali njime ste se relaksirali? Razmislite, šta vas još opušta?
5. Iznad svega, neka vam ciljevi budu oličenje onoga što vam je zaista važno. Ne smatrajte ciljevima ono što mislite da bi trebalo da uradite ili što drugi od vas očekuju.


Top 10 novogodišnjih oduka

Nova godina je oduvek bila vreme kada razmišljamo o prošlosti, ali što je još važnije i o narednoj godini. Vreme je da razmislimo koje promene želimo (ili bi trebalo) da napravimo i kako to postići. Da li se vaše odluke nalaze na našoj Top 10 listi?

1. Provedite više vremena sa porodicom i prijateljima
Nedavno sprovedene ankete pokazuju da se više od 50% Amerikanaca zavetuje da će više ceniti voljene osobe i provoditi više vremena sa porodicom i prijateljima u novoj godini. Isplanirajte da se nađete sa prijateljima na večeri ili odvedite porodicu u restoran. Rad ne bi trebalo da bude uvek na prvom mestu!
2. Bavite se fitnesom
Redovno vežbanje utiče na zdravlje više nego bilo šta. Studije pokazuju da vežbanje smanjuje rizik od nekih vrsta raka, produžava život, utiče na smanjenje i održavanje težine, poboljšava raspoloženje, snižava krvni pritisak, čak i ublažava artritis. Ukratko, vežbanje vas čini zdravim, izgledate i osećate se bolje. Zašto sada ne bi bio pravi trenutak da sebe dovedete u formu?
3. Ukrotite višak kilograma
Preko 66% odraslih, po najnovijim istraživanjima, spada u grupu ljudi sa prekomernom težinom, pa nije iznenađujuća činjenica da je gubitak prekomerne kilaže jedna od najpopularnijih novogodišnjih odluka. Zadavanje razumnih ciljeva i usmerenost na njih su dva najvažnija faktora u borbi protiv suvišnih kilograma.
4. Ostavite pušenje
Ako ste odlučili da se u novoj godini rešite svojih pušačkih navika, danas je mnogo lakše doći do antinikotinskih pomagala. Čak iako ste već pokušavali da ostavite pušenje, ne dajte da vas to obeshrabri. Pušači u proseku pokušaju da ostave pušenje oko četiri puta pre nego što im to zaista i pođe za rukom. Počnite da uživate u životu bez duvanskog dima! Osvrnite se oko sebe, raspitajte se i videćete da postoji mnogo toga što će vam pomoći da se rešite pušačkih navika.
5. Više uživajte u životu
Većina ljudi živi užurbanim i stresnim životom, pa nije čudo što je poslednjih godina odluka da više uživaju u životu postala popularna. Ovo je važan korak ka vašem srećnijem i zdravijem životu! Razmotrite mogućnosti koje vam pružaju mnogobrojni proizvodi namenjeni balansu vašeg tela, uma i duše. Ili jednostavno, probajte nešto novo! Pronađite sebi novi hobi ili se oprobajte u skijanju. Idite u pozorište, ili neki od spa centara. U svojoj okolini ćete sigurno naći sasvim dovoljno bogatog rekreativnog sadržaja koji će zadovoljiti ama baš svačiji ukus.
6. Prestanite da pijete alkohol
Dok je nekima nova godina podsticaj da prestanu sa alkoholom, mnogi nisu sasvim spremni da naprave tako drastičnu promenu u svom životu. Teški alkoholičari ne uspevaju da naprasno ostave alkohol, ali im to polazi za rukom ukoliko je postepeno, ili ako nauče da kontrolišu kada i koliko piju. Ako ste odlučili da ostavite alkohol, na raspolaganju su vam razne vrste podrške.
7. Rešite se dugova
Da li je novac veliki uzrok stresa u vašem životu? Pridružite se milionima ljudi koji su odlučili da narednu godinu provedu vraćajući dugove. Ova novogodišnja odluka će vam se isplatiti na mnogo načina.
8. Naučite nešto novo
Želite li da u novoj godini naučite nešto novo? Možda ste razmišljali o promeni karijere, učenju nekog jezika? Ili biste jednostavno da naučite kako da popravite svoj kompjuter? Bilo da upišete kurs ili uzmete knjigu, shvatićete da je učenje jedna od najlakše ostvarivih novogodišnjih odluka. Postoje razni kursevi, od početničkih do stručnih, a većina univerziteta nudi programe učenja na daljinu.
9. Pomozite drugima
Nesebična odluka da pomognete drugima može se ostvariti na mnogo načina. Neprofitnim, volonterskim organizacijama je pomoć uvek dobrodošla, za šta god da se odlučite - bilo da je to pomoć u lokalnoj biblioteci, podučavanje dece, fizički poslovi ili nešto sasvim drugo. Volonterske organizacije pretežno služe da okupe volontere i rasporede ih po projektima, tako da raspored odgovara svima. Ukoliko nemate dovoljno vremena koje biste izdvojili za volontiranje, možda možete da donirate nameštaj, odeću i ostale kućne potrepštine koje više ne koristite, umesto da ih ostavite pored kontejnera.
10. (Re)organizujte se!
(Re)organizacija bi na svačijoj listi bila razuman i ostvariv cilj. Motivi da organizujete sopstveni život mogu biti različiti. Bez obzira da li sređujete stan zato što će vam neko doći na kafu, ili dovodite kancelariju u red kako bi pronašli heftalicu onda kad vam treba, sve to će vas voditi ka organizovanijem i urednijem životu.


izvor: novagodina.rs

  • ginekoloskaordinacijakikic
  • komunalac
  • Rehab
IMPRESUM: Naziv medija: WEBINFO* Registarski broj: IN000118* Osnivač: INFO-NB* Matični broj osnivača: 28028512* sedište osnivača: Milorada Popova 1, Novi Bečej* Glavni urednik: Tijana Janković