Potrošači u Srbiji često su obmanuti “velikim sniženjima” u trgovinama jer se dešava da najavljenji popusti i akcije u reklamama i izlozima nisu ni blizu stvarnih, izjavio je predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) Goran Papović.

 

On je objasnio da trgovci samo stave jedan ili dva proizvoda na sniženje kako bi se “pokrili” kod inspekcije, dok se ostali artikli prodaju po punoj ceni.

Papović je naglasio da takvu mogućnost za prevare potrošača i manipulaciju njima ostavlja neprecizan član 44 Zakona o trgovini koji propisuje sniženja za “veće količine i veći broj kupaca” jer niko ne može da odredi šta je to sniženje.

Trgovci imaju obavezu da tačno naznače vreme sniženja i rokove, što se retko radi, dodao je on.

Načelnik tržišne inspekcije Goran Macura je kazao da prodavac mora da nabavi veću količinu robe koja traja tokom celog popusta.

Kako je naveo, ukoliko robe nestane već prvi dan popusta prodavac je u prekršaju.

Macura je dodao i da se inspekcijskim kontrolama može utvrditi namera prodavca da obmane potencijalne kupce.

Kako je objavljeno na sajtu potrošač info, prošle godine je na 1.000 kontrola utvrđeno više od 50 odsto nepravilnosti.

izvor: 24sata.rs