Samo tri dana nakon što je onlajn servis za slanje novca i plaćanje preko interneta Pejpal pustio probnu fazu primanja novca za korisnike u Srbiji, njima je stigao mejl u kome se obaveštavaju da je ta funkcija obustavljena.

 

Kako je Tanjugu rekao Zoran Torbica iz Centra za razvoj interneta, Pejpal je na osnovu izjave zvaničnika da su usklađeni svi zakoni koji omogućavaju legalan rad ove kompanije, pustio opciju za primanje novca.

Međutim, posla samo tri dana Pejpal je poslao mejl korisnicima u kojima se izvinjava što mora da obustavi tu opciju, naveo je Torbica.
"Nažalost zakoni Srbije ipak nisu usklađeni i ne omogućavaju da Pejpal legalno posluje u Srbiji, odnosno ne omogućavaju primanje novca i naplatu putem Pejpala", objasnio je Torbica i dodao da izjava zvaničnika "sve je u redu" i dalje nije jača od važećih zakona.

Prema njegovoj oceni, Pejpal je stopirao mogućnost naplate zbog Zakona o deviznom poslovanju jer on predviđa da rezident Srbije drugom rezidentu ne može da plaća u drugoj valuti sem u dinarima.
"Pejpal u korpi valuta ima samo valute najjačih svetskih privreda, što Srbija i dinar definitivno nisu", rekao je Torbica i istakao da ako budemo čekali da se dinar uvede u korpu Pejpala, to nećemo dočekati nikada.

On je podsetio da je pre desetak dana u Tanjugu održan panel na kome je istaknuto koliko je važno mikro naplaćivanje koje Pejpal omogućava kao najveći i napoznatiji servis.

Ovaj postupak Pejpala samo pokazuje da nam naši zakoni i dalje ne omogućavaju u poslovanje u punom obimu, posebno za frilensere, samozaposlena lica, preduzetnike i male firme, naveo je Torbica.

On je apelovao na sve koji znaju o čemu se radi u ovom slučaju da objasne zaposlenima u Narodnoj banci Srbije i Ministarvu finansija koliko je to važno za Srbiju u ovom momentu.

NBS: Nije tačno da se Pej pal povukao zbog sukoba sa zakonima

Narodna banka Srbije (NBS) demnatovala je danas informaciju pojedinih medija da je Pej pal (PayPal) povukao opciju "prijema novca" usled sukoba sa zakonima u Srbiji.

NBS navodi da je nakon obelodanjivanja pomenute informacije, neposredno kontaktirala predstavnike Pej pala, koji su jasno izneli da pomenuta informacija nije tačna i da se eventualne prepreke uvođenju nesmetanog servisa prijema novca, ne mogu dovesti u vezu sa navodnim ograničenjima koja nameću domaći propisi.
"NBS je inače, više puta do sada ukazivala javnosti na to, da je uvođenje opcije prijema novca preko stranih institucija elektronskog novca radi naplate iz inostranstva u skladu sa domaćim zakonodavstvom i da nije potrebno dodatno menjati domaće propise (Zakonom o deviznom poslovanju). Taj stav je iznosila i u neposrednim zvaničnim kontaktima s Pej palom", ističe se u saopštenju centralne banke.

Ona ističe da je "grubo suprotstavljanje istini" i tvrdnja da je ona „prikrila kroz saopštenje da ne postoje nikakve zakonske regulative koje bi sprečile rad ovog servisa u zemlji”.

Centralna banka Srbije je od samog usvajanja izmena i dopuna Zakona o deviznom poslovanju u 2012. godini, uvek jasno isticala da su plaćanja i naplate preko Pej pala dozvoljene, radi naplate iz inostranstva i plaćanje prema inostranstvu, ali ne i između rezidenata u zemlji, podseća NBS.

Ona dodaje i da je ukazivano da odgovornost za eventualnu naplatu u devizama između rezidenata, korišćenjem servisa institucije elektronskog novca neće snositi Pej pal, već rezidenti koji učestvuju u takvoj transakciji.

 

Foto Tanjug, arhiva, ilustracija