Rušenjem preostalih stubova starog Žeželjevog mosta, nakon skoro decenije najava, ovoga vikenda počela je gradnja novog železničkog mosta u Novom Sadu. Žeželjev most srušen je u bombardovanju 1999. godine.

 

Poslednjih 13 godina jedina železnička veza između Vojvodine i ostatka Srbije montažno-demontažni most na čije se održavanje troše milioni svake godine. Rušenje poslednjih ostataka starog Žeželjevog mosta počelo je u petak. Samo jedan od ovih stubova biće iskorišćen za novi most, dok će ostali biti potpuno uklonjeni.

- Na sastanku prošle nedelje dogovoren je i uvoz čelika iz Poljske, Makedonije i Italije, koji će biti korišćeni za osnovnu konstrukciju mosta - kaže generalni direktor „Železnica Srbije“ Milovan Marković.

Dozvola za početak radova izdejstvovana je radnije, 20. aprila. Nakon rušenja starih stubova, grad će izmestiti gasovod i dva cevovoda koji prolaze kroz zonu gradilišta, a potom je planirano pobadanje prvih šipova. Sledi postavljanje pontona preko kojeg će se slagati elementi na vodi, a radovi će ukupno trajati najmanje 32 meseca. Novi most u svemu će podsećati na stari, ali će biti 100 metara duži i za 1,2 metra viši od nekadašnjeg. Imaće dva železnička koloseka, dva drumske trake, dve pešačke i biciklističke staze. Ukupno će biti širok 31 metar, a dug 475 metara.

U odnosu na stari most, ovaj će biti 100 metara duži i 1,2 metra viši

- Lukovi i sam most biće identični prethodnom, jedino će rešetke pod lukovima koje su bile vertikalne sada biti kose, izgledaće kao manja mreža rešetaka. Bilo je i nekih sitnijih izmena vezanih za statiku mosta - kaže Janko Kovljanić, inženjer "Železnica Srbije".

Radove će izvoditi špansko-italijanski konzorcijum "Azvi-Tadei-Kostada", uz pomoć beogradske "Mostogradnje" i "Geosonde" koja će pobadati prve šipove. Prve procene govore da će most koštati najmanje 45,3 miliona evra koje će obezbediti Evropska Unija, Vlada Vojvodine i grad Novi Sad.

Prema ugovoru koji je potpisan 2011. rok za završetak radova kraj 2013.

MOST U BROJEVIMA
31 metar širok
475 metara dugačak
2 drumske trake
2 pešačko-biciklističke staze
2 železnička koloseka
45,3 miliona evra će koštati

izvor: 24sata