Učenicima je dozvoljeno da "divljaju uz potpuno nepoštivanje školskih propisa zbog manjka discipline u kući", rekli su predstavnici prosvetnih radnika, piše danas "Dejli telegraf".

 

U studiji Udruženja nastavnika i predavača Velike Britanije, ističe da su previše popustljivi roditelji srednje klase krivi za porast lošeg ponašanja u učionicama, jer nisu svojoj deci postavili granice.

Udruženje upozorava da je četvrtina nastavnika fizički napadnuta u školi u poslednjih 12 meseci uz slučajeve guranja nastavnika, grebanja, udaranja, ugriza, šutiranja i pljuvanja. Jedna trećina suočila se sa nasiljem usmerenim protiv njih ili drugih učenika.

Polovina nastavnika kaže da se ponašanje, posebno ometanje nastave nižeg nivoa, pogoršalo u poslednje dve godine.

Najveći problemi koje nastavnici ističu jesu da deca ne prate nastavu, ne poštuju nastavnike, koriste mobilne telefone na času i verbalno vređaju odrasle. U mnogim slučajevima, učenici su "veoma svesni svojih prava" i ne boje se da se suprotstave odraslima.

Meri Bousted, generalni sekretar ATL, smatra da su ovde roditelji zakazali. "Jedan broj učenika zna svoja prava, uopšte ne poštuje školske propise i manje su svesni svoje odgovornosti za učenje i kako da pokažu poštovanje nastavnicima i drugim učenicima", rekla je ona.

Boustedova je dodala da se to može primeniti na decu iz srednje klase i siromašnih slojeva. "Nije iznenađujuće da se loše ponašanje često pripisuje problemima kod kuće", kaže ona.

U istraživanju ATL-a učestvovalo je 814 nastavnika i članova osoblja iz cele zemlje uoči godišnje konferencije sindikata u Mančesteru naredne sedmice.

U studiji se navodi da je 33 odsto nastavnika imalo problem sa nasiljem učenika od septembra 2011, od toga 28 odsto kaže da je nasilje bilo usmereno protiv njih, a 29 odsto je intervenisalo kada su učenici napali njihovog kolegu.

Skoro polovina nastavnika kaže da se ponašanje nastavnika pogoršalo u protekle dve godine dok je svaki šesti rekao da su standardi pali u proteklih pet godina.

U studiji se navodi da je ometanje nastave manjeg obima najveći problem u školama sa 87 odsto nastavnika koji su stalno prisiljeni da se bave decom koja ne prate nastavu, 87 odsto sa decom koja pokazuju nepoštovanje i 63 odsto bilo je žrtva verbalnih uvreda.

Veruje se da je nedostatak podrške roditelja među glavnim razlozima za pad standarda ponašanja. Jedan nastavnik je rekao je da deca znaju da osoblje ne može mnogo toga uraditi da uvede disciplinu i oni se ne boje.

(Srna)