Đaci svake nedelje provedu po nekoliko sati radeći domaće zadatke, ali pitanje je da li od toga imaju više štete ili koristi.
Istraživanje sprovedeno u Australiji pokazalo je da domaći zadaci ne donose nikakvu stvarnu korist deci u nižim razredima osnovne škole, a da se pozitivan uticaj domaćih zadataka na uspeh u školi i kvalitet stečenog znanja primećuje tek kod dece starije od 11 ili 12 godina.
"Naše istraživanje je pokazalo da su u zemljama u kojima školski sistem podrazumeva obimne i česte domaće zadatke akademska dostignuća dece slabija nego u zemljama u kojima to nije praksa", kaže dr Ričard Voker, profesor sa Univerziteta u Sidneju.
"Obim i broj domaćih zadataka deci zaista može predstavljati problem. Ako su zatrpani obavezama nemaju vremena da uživaju u učenju novih stvari i sticanju znanja."
Obimniji domaći zadaci imaju poentu tek u starijim razredima, kaže dr Voker i dodaje da se, iako zvuči neverovatno, često dešava da nastavnici zadaju deci domaće zadatke jer roditelji to od njih očekuju, prenosi "Herald san".
(MONDO)