Razlike među polovima često uzimamo zdravo za gotovo. "Muškarci žele seks, žene žele ljubav", "muškarci žele dobru ribu, žene žele status u društvu"... Ali, naučna istraživanja ne potkrepljuju ove i slične predrasude baš u potpunosti.

 

U novoj studiji koju su sproveli naučnici sa Univerziteta Mičigena, na čelu sa dr Teri Koneli, ispostavilo se da nije baš sve tako crno - belo (ili plavo - roze). Evo najčešćih klišea o muško - ženskim odnosima.

Muškarci pomisle na seks svakih sedam sekundi. Iako je istina da muškarci o seksu razmišljaju češće nego žene, činjenica je da oni više nego pripadnice lepšeg pola razmišljaju i o zadovoljavanju drugih telesnih potreba, kao što su jelo i spavanje, na primer.

U studiji koja je objavljena 2011. godine, psiholozi su od ispitanika tražili da beleže o čemu razmišljaju u toku dana. Opovrgnuto je ustaljeno verovanje da prosečan muškarac pomisli na seks na svakih sedam sekundi. Ispostavilo se da mu seks pada na pamet mnogo, mnogo ređe, samo 19 puta dnevno. Na hranu pomisli skoro isto toliko često, 18 puta, a visoko na listi je i spavanje na koje pomisli 11 puta u toku dana.

Ako pitate ljude sa koliko su partnera bili, uvek će nekako ispasti da su muškarci promenili više devojaka, nego žene partnera. Ali, ako pitate koliko bi partnera voleli da su imali, većina muškaraca odgovoriće isto što i većina žena - jednog, jer bi to značilo da su imali mnogo sreće u životu i naišli na pravu ljubav.

Da li su žene biološki "osuđene" na manje uživanja u seksu tokom života? Studije pokazuju da muškarci češće doživljavaju orgazam, što znači da će ih u proseku u toku života doživeti više nego žene, ali tu postoji "caka": velika razlika je samo kada je reč o prolaznim vezama. Ako se posmatraju ozbiljne, duge veze, rezultati ne ukazuju na tolike razlike među polovima. U stabilnim vezama, žene u 79 odsto slučajeva doživljavaju orgazam kada ga doživi i njihov partner, što znači da je za uživanje žene u seksu mnogo važniji partner koji vodi računa o njenim potrebama, od puke "biologije".

Često se može čuti da je muškarcima važnije da "šire svoje gene", dok su žene izbirljivije kad je reč o partnerima sa kojima bi eventualno zasnovale porodicu. Ali, ni ovo "ne drži vodu" baš uvek.

Studija objavljena 2009. godine u Žurnalu psihologije ukazuje na činjenicu da su ljudi, bez obzira na pol, generalno probirljiviji kada potencijalni partner prilazi njima, nego kada je situacija obrnuta. Eksperiment sproveden u realnom okruženju "spid dejtinga" pokazao je da su žene izbirljivije kad se muškarci "rotiraju", i obrnuto.

U suštini, pošto su muškarci ti koji češće prave prvi korak, žene prosto imaju više prilike da budu izbirljive. Dr Koneli i njene kolege zaključili su da je ženska "probirljivost" pre u vezi sa društvenim normama, nego sa biologijom.

Kada je reč o istraživanjima koja se bave odnosima među polovima, najvažnije je zaključke donositi na osnovu realnih podataka koji su prikupljeni istraživačkim radom, jer je to jedini način da se pobede predrasude, poručuje tim psihologa sa Univerziteta Mičigena, prenosi "Lajv sajens".

(MONDO)


PROČITAJTE JOŠ...

 

NAJČITANIJE

Zbog remonta distributivnih trafo stanica, izgradnje pri...

Posao za diplomiranog pravnika. ...

Stručnjaci preporučuju profesionalno čišćenje zuba ...

U četvrtak i petak bez struje delovi Bečeja i Bačkog ...

U skladu sa najavama, belgijska kompanija „Somnis bedd...

Povodom obeležavanja Međunarodnog dana Roma, predsedni...

NAJNOVIJE

U nedelju, 21. aprila 2024. godine, od 08 do 14 časova...

Dom zdravlja Bečej najavio je organizaciju preventivnih...

Garatovano nazaboravan, inspirativan i bezbrižan odmor ...

U subotu, 20 aprila, u Gradskom pozorištu Bečej biće ...

Obaveštavaju se građani opštine Bečej da „Potisje-...

Posetite Svetofor u Novom Bečeju i otkrijte zašto smo ...

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Prihvati
Otkaži
Shopify.com
Prihvati
Otkaži
Unknown
Unknown
Prihvati
Otkaži