ZaraslaprugaInfrastruktura železnice Srbije u naredne dve godine demontiraće i ukloniti oko 435 kilometara starih pruga, na kojima se železnički saobraćaj već decenijama ne odvija i koje nisu predviđene za dalju eksploataciju. Od toga, skoro 400 kilometara je starih pruga koje se odavno više ne koriste, a nalazi se u Vojvodini. Na nekim od ovih pruga vozovi ne saobraćaju i preko četrdeset godina, navodi se u saopštenju ovog javnog preduzeća.

Usled toga, neke od većih varoši Vojvodine, poput Apatina, Bečeja i Kovina, ostaće trajno bez železničkog saobraćaja. Takođe, zatvaraju se i pružni pravci između najznačajnijih centara Pokrajine, poput pruge Zrenjanin - Vršac. Izgradnja nove "kičme" železnice u Vojvodini, pruge Beograd - Kelebija za do 200 km na sat, očigledno, nije imala uticaja da se razmotri ostanak u životu nekih od pravaca koji se naslanjaju na nju.

Reč je o prugama čije funkcionisanje i održavanje, kako se navodi, "ni na koji način nije bilo isplativo, a bilo kakve nove investicije i popravke nemaju ni ekonomsko, ni saobraćajno opravdanje".

Nakon sprovedenog postupka javne prodaje, Infrastruktura železnice Srbije potpisala je ugovor sa kompanijom ZGOP iz Novog Sada o prodaji šina, skretnica, skretničkih delova i kolosečnog pribora koji se budu dobili prilikom demontaže petnaest pruga u Srbiji kao sekundarnih sirovina. Reč je o oko 25 hiljada tona sekundarnih sirovina, čijom prodajom će Infrastruktura železnice Srbije zaraditi nešto više od 302 miliona dinara. Planirano trajanje ugovora je dve godine.

Prethodnih decenija bilo je više pokušaja da se uradi ovaj veliki posao i reši problem starih pruga u Srbiji, ali su se svi završavali neuspešno. Ovaj put, javna prodaja sekundarnih sirovina sa starih pruga je dugo, pažljivo i detaljno planirana, što je dovelo do uspešne realizacije i potpisivanja odgovarajućeg ugovora. Sektor za nabavke i centralna stovarišta "Infrastrukture železnice Srbije", uz punu podršku poslovodstva kompanije, na taj način sprovela je jednu od najvećih javnih prodaja u Srbiji u poslednjih deset godina.

U skladu sa principima zaštite životne sredine u javnim nabavkama i načelima društveno odgovornog poslovanja, ugovorom o prodaji sekundarnih sirovina sa ovih petnaest pruga predviđena je i obaveza demontaže, transporta i deponovanja železničkih pragova, prema aktuelnim zakonskim rešenjima koja regulišu ovu oblast. To znači da će oko 350 hiljada otpadnih drvenih železničkih pragova, koji po poslednjoj klasifikaciji predstavljaju opasan otpad, biti ustupljeni na dalje raspolaganje kompaniji koja je taj posao dobila na tenderu Ministarstva za zaštitu životne sredine. Vrednost otpadnih drvenih železničkih pragova koji će na ovaj način biti uklonjeni, uglavnom sa teritorije Vojvodine, iznosi oko 6,8 mil EUR.

Na taj način Infrastruktura železnice Srbije, uz punu pomoć i podršku Vlade Republike Srbije i resornih ministarstava, u naredne dve godine sa teritorije Vojvodine ukloniće opasan otpad u vidu starih drvenih železničkih pragova i na taj način doprineti unapređenju životne sredine na ovom području.

Demontiranjem i uklanjanjem starih železničkih infrastrukturnih kapaciteta koji odavno više nisu u upotrebi, Infrastruktura železnice Srbije oslobodiće i oko 590 hektara zemljišta u infrastrukturnom i pružnom pojasu, u 26 opština širom Srbije, koje će lokalne samouprave moći da koriste za najrazličitije namene i u skladu sa svojim potrebama. S obzirom da je reč o linijskim infrastrukturnim objektima i katastarskim parcelama koje su povezane, mnoge od tih lokalnih samouprava odavno su već iskazale potrebu i interesovanje za korišćenje zemljišta sa koga će biti uklonjena železnička infrastruktura. Tako će zemljište sa koga budu uklonjene pruge moći da se koristi za izgradnju novih puteva, sportske sadržaje, biciklističke ili trim staze i druge namene, a biće stvoreni i uslovi za bolju i lakšu saobraćajnu povezanost i infrastrukturni razvoj ovih lokalnih samouprava.

U naredne dve godine biće demontirane i uklonjene sledeće pruge u Srbiji:

1. Bečej – Senta (35,8 km), na kojoj je deonica Banatsko Petrovo Selo – Ada zatvorena za saobraćaj 1978. godine;

2. Senta – Kanjiža (17,07 km), zatvorena za saobraćaj 1978. godine;

3. Sečanj – Jaša Tomić (10,36 km),putnički saobraćaj obustavljen 1999. godine, a za saobraćaj potpuno zatvorena 2006. godine;

4. Sombor – Bački Breg (25,33 km), van eksploatacije od 1978. godine;

5. Sombor – Riđica (28,11 km), van eksploatacije od 1978. godine;

6. Vladimirovci – Kovin (40,9 km), zatvorena za saobraćaj od 2014. godine;

7. Bečej – Vrbas (36,92 km), zatvorena za putnicki saobracaj 1978. godine, potpuna obustava saobraćaja 2006. godine;

8. Zrenjanin fabrika – Vršac (81,2 km), zatvorena za saobraćaj 2005. godine;

9. Horgoš – Kanjiža (13,51 km), zatvorena za saobraćaj 2002. godine;

10. Karavukovo – Bač (13,4 km), zatvorena za saobraćaj 2005. godine;

11. Petrovaradin – Beočin (14,35 km), zatvorena za saobraćaj 2007. godine;

12. Žabalj – Bečej deonica Čurug – Bečej (31 km), zatvorena za saobraćaj 1978. godine;

13. Kikinda – Banatsko Aranđelovo (32,91 km), putnički saobraćaj obustavljen 1998. godine, potpuna obustava saobraćaja 2010. godine;

14. Sombor – Apatin fabrika (21,6 km), putnički saobraćaj obustavljen 2005. godine, za saobraćaj potpuno zatvorena 2009. godine;

15. Sopot Požarevački – Kostolac (32 km), saobraćaj obustavljen 2008. godine.

 

izvor: ekapija


PROČITAJTE JOŠ...

 

NAJČITANIJE

U Novom Bečeju, stanovnici sada mogu preuzeti nalepnice...

Predsednik opštine Bečej Vuk Radojević i njegovi sara...

Pokrajinski sekretarijat za urbanizam i zaštitu životn...

U nedelju, 7. aprila 2024. godine, Dom zdravlja Novi Be�...

Posetite Svetofor u Novom Bečeju i otkrijte zašto smo ...

U nedelju, 07. aprila 2024. godine, Dom zdravlja Bečej ...

NAJNOVIJE

U nedelju, 21. aprila 2024. godine, od 08 do 14 časova...

Dom zdravlja Bečej najavio je organizaciju preventivnih...

Garatovano nazaboravan, inspirativan i bezbrižan odmor ...

U subotu, 20 aprila, u Gradskom pozorištu Bečej biće ...

Obaveštavaju se građani opštine Bečej da „Potisje-...

Posetite Svetofor u Novom Bečeju i otkrijte zašto smo ...

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Prihvati
Otkaži
Shopify.com
Prihvati
Otkaži
Unknown
Unknown
Prihvati
Otkaži