Prevelika brzina i nasilnička vožnja, najčešći su uzroci zbog kojih u saobraćaju nastradaju motociklisti. Stručnjaci se slažu da nema osnovne obuke motorista, a ni novi Zakon o bezbednosti saobraćaja nije doneo očekivana poboljšanja.

 

Protekle tri nedelje biće zapisane u crnu statistiku saobraćajnih udesa u Srbiji. Poginulo je sedam motociklista, a više od 20 ih je teže i lakše povređeno. Mnogi, kažu bajkeri, motocikl doživljavaju kao igračku i često voze velike kubikaže bez prethodne obuke.

"Za relativno mare pare možete kupiti polovan snažan motor našta momci nisu navikli, a sede praktično na letećem tanjiru", kaže Boško Cukić Roki iz Udruženje bajkera.

Statistika govori da, ukoliko ste italijanski motociklista, a vozite u Srbiji, imate 25 puta veću mogućnost da poginete nego u Italiji. Ako gledamo odnos broja registrovanih motocikala i broja poginulih u saobraćaju, na samom smo vrhu svetske liste.

Vlada Jeftić sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu kaže da je prošle godine nastradalo 94 vozača dvotočkaša u Srbiji. Oni čine 1,3 odsto ukupnog broja registrovanih, a 13 odsto svih poginulih u Srbiji.

"Kada padnete sa motocikla obično je politrauma i 21 odsto svih teško povređenih prošle godine u Srbiji u bolnicama su bili vozači motocikla", kaže Jeftić.

Najbitnije je da se od malih nogu postepeno sa motociklom ulazi u saobraćaj, kažu stručnjaci. Pravilnik koji je upravo izašao o obuci i polaganju vozačkog ispita motociklista, pokazuje da instruktora a ni ispitivača ništa ne obavezuje da i sam položi za motor ili da iz pristojne daljine prati šta kandidat radi na obuci.

Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da nisu zadovoljni načinom na koji je predviđena obuka za vozače motocikala.

"Oni mogu vožnju ili obuku da rade tako što će uzeti L tablicu i voziti. Zamislite kada bi se taj metod primenio na sve ostale kandidate koji se obučavaju, zamislite ljude koji uzmu L tablicu, obučavaju se za kamiomn sa prikolicom i voze ga sa tablicom bez instruktora", kaže Božović.

Jedina novina je da se više ne možete obučavati na svom motociku već na onom koji ima auto-škola koju upisujete. To je i prilika da sa instruktrom bar utvrdite gde ćete voziti i kako, jer njegova zakonska obaveza nije da vas prati, što je još veći propust, kažu stručnjaci.


izvor: RTs


PROČITAJTE JOŠ...

 

NAJČITANIJE

Krpelji su jedan od najvećih parazitskih problema s koj...

Opština Bečej bila je domaćin značajne konferencije ...

U četvrtak, bez struje će od 09.00 do 14.00 časova bi...

Obaveštavaju se građani opštine Bečej da u mesecu Ap...

Brantner otpadna privreda d.o.o. Novi Bečej obaveštava...

U petak isključenja struje u Novom Bečeju i Novom Milo...

NAJNOVIJE

Posao za radnika na silosu. ...

Posao za saobraćajnog tehničara ...

Menopauza je prirodna faza u životu svake žene koja mo...

U ponedeljak, 25. marta bez struje delovi Bečeja i Bač...

Opština Bečej je u okviru Javnog poziva za dodelu besp...

Proleće u Velicki Comercu: Upis i prodaja jednodnevnih ...

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Prihvati
Otkaži
Shopify.com
Prihvati
Otkaži
Unknown
Unknown
Prihvati
Otkaži