Analiza rezultata junskog završnog ispita je pokazala da su devojčice bile uspešnije od dečaka, pri čemu je razlika u postignuću veća na testu iz srpskog, nego iz matematike. Međutim, u poslednjem PISA istraživanju iz 2009. godine, dečaci su pokazali viši nivo matematičke pismenosti od devojčica, a takve razlike nisu postojale na dva prethodna testiranja, 2003. i 2006. godine.



Danas piše da Dragica Pavlović Babić sa Instituta za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu kaže da se ove razlike u rezultatima mogu donekle objasniti različitim filozofijama testiranja.

“Test na završnom ispitu je zasnovan na obrazovnim standardima i veran je nastavnom programu, a poznato je da su devojčice odgovorniji učenici. Bolji uspeh na završnom ispitu odražava njihov celokupan stav prema školskim obavezama. One su viđene kao neko ko bolje, odgovornije, redovnije i ambicioznije uči”, kaže Pavlović Babić.

Kako piše Danas, ona dodaje da PISA istraživanje ne meri stepen u kome je realizovan konkretan program, niti školska postignuća na kraju nekog obrazovnog ciklusa, već je to načelno testiranje, između ostalog i matematičke pismenosti.

“U tom smislu vidimo da su dečaci više orijentisani na funkcionalna nego na školska znanja i da su se pokazali uspešniji u oblasti matematičke pismenosti. To ne znači da su oni bolji matematičari, jer je ovde reč o školskim postignućima. Razlika između dečaka i devojčica, koja nije postojala 2003. i 2006, napravljena je u zoni niskih postignuća, što znači da je veći broj dečaka koji su bili ispod nivoa funkcionalne pismenosti ‘gurnut’ napred u odnosu na broj devojčica”, objašnjava Pavlović Babić.

PISA 2009 potvrđuje da su dečaci u većini zemalja uspešniji u matematičkoj pismenosti od devojčica. Najveće razlike u korist dečaka postoje u Kolumbiji, a slede Lihtenštajn, Belgija, Čile, Velika Britanija, Amerika i Švajcarska. Škole u Poljskoj, Rumuniji, Finskoj, Rusiji, Švedskoj i Bugarskoj uspevaju da obezbede dovoljno podsticajne uslove za razvoj matematičke pismenosti kod učenika oba pola, dok je u Litvaniji i Albaniji zabeležena najveća prednost u korist devojčica.

Poslednje TIMS istraživanje Instituta za pedagoška istraživanja iz 2007. svedoči da se prema prosečnom postignuću iz matematike dečaci i devojčice u Srbiji ne razlikuju, ali da postoje razlike u pojedinim sadržajima - devojčice su bolje u algebri i geometriji, kao i u primeni znanja i zaključivanju.


izvor: novimagazin.rs


PROČITAJTE JOŠ...

 

NAJČITANIJE

Garatovano nazaboravan, inspirativan i bezbrižan odmor ...

Zbog remonta distributivnih trafo stanica, izgradnje pri...

Dom zdravlja Bečej najavio je organizaciju preventivnih...

Na teritoriji opštine Bečej, kada se steknu adekvatni ...

U nedelju, 21. aprila 2024. godine, od 08 do 14 časova...

Zvuk bušilice niko ne voli, ali redovne posete stomatol...

NAJNOVIJE

Tražite pouzdan proizvod za održavanje higijene podova...

Na teritoriji opštine Bečej, kada se steknu adekvatni ...

Zbog remonta distributivnih trafo stanica, izgradnje pri...

Obaveštavamo Vas da će ”Ciklonizacija“ AD Novi Sad...

Posao za dva službenika obezbeđenja ...

Posao za dva vozača kombija ...

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Prihvati
Otkaži
Shopify.com
Prihvati
Otkaži
Unknown
Unknown
Prihvati
Otkaži