Kompanije iz Novog Sada bi, dopremanjem sirovina i robe vodenim putem mogle da ostvare višestruke uštede.

 

Ovu mogućnost, međutim, kako upozoravaju stručnjaci, gotovo da i ne koriste, tako da se Dunavom prevoze gotovo samo poljoprivredni proizvodi i mineralno đubrivo, pišu "Novosti". Novosađane bi, kako se ovih dana može čuti, štednji mogli naučiti Italijani, koji su zainteresovani za ovaj vid transporta iz Novog Sada.
Direktor Luke Novi Sad Milenko Milivojević kaže da je glavni razlog za to što Dunav, koji je idealna veza sa svetom, nije dovoljno iskorišćen, leži u tome što kompanije u Novom Sadu imaju malu ekonomsku moć, kao i u tome što u njima gotovo niko i ne uzima u obzir mogućnost kontejnerskog transporta robe rekom. "Ne samo u Novom Sadu, u celom regionu nema dovoljno velikih privrednih subjekata, koji bi mogli da za transport neophodne robe koriste barže kapaciteta nekoliko hiljada tona", kaže Milivojević.

Kontejnerski transport rekom, koji u mnogome pojeftinjuje prevoz, međutim, niko, čak ni u kompanijama koje bi mogle da ga koriste, ne razmatra, pa u Novi Sad stiže, ili iz Novog Sada odlazi znatno skuplja roba. Transport jednog kontejnera Dunavom, u odnosu na transport drumom, koji je, prema Milivojevićevim rečima uobičajen način dopremanja robe u Novi Sad, jeftiniji je i do četiri puta, odnosno, i do 1.600 evra po kontejneru, u zavisnosti od udaljenosti na koju se roba prevozi.

"Drumski prevoz, u stvari, najviše pogoduje špediterima, koji svoje usluge onda naplaćuju na dve strane", objašnjava Milivojević. Špediteru, tako, plaća i vlasnik robe, ali i vlasnik šlepera, koji prevozi kontejer. Stvari bi, kako kaže on, mogle da se promene, pošto se Luci Novi Sad obratila grupa biznismena iz Italije, zainteresovana za mogućnost transporta robe na liniji Novi Sad-Konstanca. "Italijani otpremaju puno robe za Rusiju, koja zasad ide kamionima, a to mnogo košta", kaže Milivojević. Ovakav vid transporta mogao bi lako da zaživi, jer za to postoji dobra logistika, a i cenovno je neuporedivno povoljniji.

Predsednik Regionalne privredne komore Novi Sad, Dragan Lukač, takođe navodi kako je rečni transport u Novom Sadu zapostavljen, iako je daleko jeftiniji u odnosu na drumski, pa čak i na železnički transport. "Za ovako nešto treba nam osavremenjivanje lučkih postrojenja, a takođe i izgradnja novih skladišnih kapaciteta. To bi bila značajna investicija, ali, sigurno je da bi se, s obzirom na uštede, vrlo brzo isplatila", zaključio je Lukač.


izvor: 021.rs


PROČITAJTE JOŠ...

 

NAJČITANIJE

Posao za dva službenika obezbeđenja ...

Obaveštavamo Vas da će ”Ciklonizacija“ AD Novi Sad...

Zbog remonta distributivnih trafo stanica, izgradnje pri...

Dom zdravlja Bečej najavio je organizaciju preventivnih...

Na teritoriji opštine Bečej, kada se steknu adekvatni ...

U nedelju, 21. aprila 2024. godine, od 08 do 14 časova...

NAJNOVIJE

Opština Bečej odabrana je kao jedna od lokalnih samoup...

Iz Javnog preduzeća „Toplana“ Bečej obavestili su ...

U Domu kulture opštine Novi Bečej, odigrana je predsta...

U Domu kulture opštine Novi Bečej otvorena je jedinstv...

U Novom Bečeju, u Osnovnoj školi „Josif Marinković�...

Nakon što je beligijska kompanija „Somnis Bedding“...

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Prihvati
Otkaži
Shopify.com
Prihvati
Otkaži
Unknown
Unknown
Prihvati
Otkaži