Međunarodni propisi za veličinu i kvalitet odeće se ne poštuju, a dešava se da se brojevi i kod istog proizvođača ne poklapaju.

 

Na srpskom tržištu sada se nudi garderoba sa svih strana sveta, većina kompanija na etiketama označava veličine po svojim merilima, ali često se brojevi i kod istog proizvođača ne poklapaju. Sve to je posledica toga što se propisani međunarodni standardi za veličinu odeće, ali i kvalitet garderobe kod nas često ne poštuju, pišu "Novosti".

Raskorak u primeni standardizacije veličina posebno je raširen u ponudi uvoznih konfekcijskih proizvoda. Mnogi to objašnjavaju slabijom kontrolom prilikom uvoza, posebno robe poreklom sa Istoka.

"Nepoštovanje tih propisa na odeći verovatno je dominantno kod robe koja 'na crno' stiže na naše tržište", kaže za "Novosti" Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta za zaštitu potrošača. "Srbija je u oblasti tekstila preuzela sve standarde koji su usklađeni sa međunarodnim propisima. To znači da bilo gde da se proizvodi garderoba, namenjena našem tržištu, mora da se prilagodi ovdašnjim uslovima poslovanja."

Bogosavljević napominje da na svakoj deklaraciji pored sastava materijala mora da postoji i uputstvo za održavanje, kao i oznaka za veličinu usklađena sa međunarodnim standardima. Sve te podatke mora da istakne proizvođač, odnosno mora da ih ima na umu uvoznik, kada plasira robu na određeno tržište.

Na tržištu se standardi, međunarodni i evropski, stalno aktualizuju. Vodeće razvijene zemlje poput Nemačke, Austrije, Francuske imaju dodatno i sopstvene standarde, kojih proizvođači i uvoznici moraju da se pridržavaju. Tako na primer u Austriji je autentičnost boje izuzetno važan kriterijum.

Više od 100 od ukupno 350 tekstilnh standarda reguliše ispitivanja za boje. Odeća i tekstil ne treba da izgube svoj sjaj bilo od pare, znoja, morske ili vrele vode. Pored autentičnosti boje još je nekoliko oblasti jezgrovito standardizovano, jer se smatra da tekstil ne treba samo da oblači, već i da zaštiti.

U potrošačkim organizacijama za "Novosti" kažu da su, između ostalog, imali pritužbe kupaca na sam kvalitet odeće. Dešavalo se da se posle nekoliko nošenja tkanina pretvori u krpice, što je znak da nema svojstva koja se očekuju. Štof se očito, zbog predugog stajanja u magacinima i lošijeg kvaliteta, odmah raspao. Stoga, kažu, potrošači treba da se drže uputstva i da kupuju na proverenim mestima.

(MONDO)


PROČITAJTE JOŠ...

 

NAJČITANIJE

Zbog remonta distributivnih trafo-stanica, izgradnje pri...

Brantner DOO Novi Bečej obaveštava građane o izmenjen...

U okviru sistematske akcije zaštite zdravlja građana o...

Posao za dva vozača kombija ...

Posao za dva službenika obezbeđenja ...

Obaveštavamo Vas da će ”Ciklonizacija“ AD Novi Sad...

NAJNOVIJE

Opština Bečej odabrana je kao jedna od lokalnih samoup...

Iz Javnog preduzeća „Toplana“ Bečej obavestili su ...

U Domu kulture opštine Novi Bečej, odigrana je predsta...

U Domu kulture opštine Novi Bečej otvorena je jedinstv...

U Novom Bečeju, u Osnovnoj školi „Josif Marinković�...

Nakon što je beligijska kompanija „Somnis Bedding“...

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Prihvati
Otkaži
Shopify.com
Prihvati
Otkaži
Unknown
Unknown
Prihvati
Otkaži