PayPal je od 14. oktobra konačno omogućio naplatu putem ovog servisa, što znači da korisnici iz Srbije mogu da uživaju u njegovom punom kapacitetu.

 


Pre nešto više od mesec dana PayPal je na svom zvaničnom sajtu uvrstio Srbiju među zemlje u kojima će ovaj servis biti u potpunosti omogućen od 8. oktobra, ali su mnogi i dalje sumnjali da će do toga zapravo doći, ali sa šest dana kašnjenja to je konačno omogućeno.

Ovo je veoma dobra vest za domaći preduzetnički ekosistem, jer su se mnogi naši startapi registrovali u drugim zemljama upravo zbog onemogućenosti primanja naplata putem PayPala, stoji na Start.IT portalu.

 

Šta ćemo moći sa PayPalom

PayPal u Srbiji je počeo da posluje u aprilu 2013. godine, a u julu 2014. omogućeno je da građani Srbije preko tog servisa vrše naplatu iz inostranstva i plaćanje prema inostranstvu u devizama po osnovu prodaje, odnosno kupovine robe i usluga sa licima izvan Srbije. Od 14. oktobra konačno imamo i kompletnu usluga, odnosno i primanje novca među građanima.

Putem svojih PayPal naloga stanovnici Srbije moći će da:

- primaju i šalju novac na ime prodaje robe ili pružanja usluga
- primaju i šalju novac na ime Request Payment usluge i
- primaju i šalju novac od strane kompanija, profitnih i neprofitnih organizacija.

Korisnik PayPal naloga ne treba da uradi ništa dodatno kako bi aktivirao ovu opciju, saopšteno je iz PayPala. Oni koji budu želeli da je deaktiviraju, potrebno je da putem ovog linka pošalju besplatan zahtev za zatvaranje naloga.

Da bi PayPal funkcionisao kako treba potrebno je imati odgovarajući zakonski okvir - odnosno definisano elektronsko poslovanje. Uprkos tome što često nailazimo na neuvažavanje elektronskih dokumenata u institucijama, verovatno će povećanje elektronskog poslovanja i plaćanja uticati da se ovi problemi sve manje pojavljuju.

Ovo je najvažnije za izdavanje faktura i dobra vest je da naši zakoni ne traže ni pečat ni potpis i uvažavaju elektronski dokument. Po zakonu o PDV-u Član 42, koji govori o obaveznim delovima računa i nigde se ne spominje pečat i potpis niti odštampani dokument.

Zakon o računovodstvu Član 8 i 9 govori o računovodstvenim ispravama koje knjigovođa može koristi kao validan dokument. U Članu 9 se kaže da elektronski dokument treba da sadrži potpis ili drugu identifikacionu oznaku (npr. ime i prezime direktora) i to je ispravan dokument i ne pominje da mora biti odštampan.

Pojavilo se nezvanično tumačenje da e-faktura mora isključivo biti potpisana e-potpisom, što nije tačno. Identifikaciona oznaka nije samo e-potpis.


PROČITAJTE JOŠ...

 

NAJČITANIJE

U Novom Bečeju, u Osnovnoj školi „Josif Marinković�...

U Domu kulture opštine Novi Bečej otvorena je jedinstv...

U Domu kulture opštine Novi Bečej, odigrana je predsta...

Iz Javnog preduzeća „Toplana“ Bečej obavestili su ...

Opština Bečej odabrana je kao jedna od lokalnih samoup...

Pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova u Bečeju u...

NAJNOVIJE

Maj je ključan period za vlasnike kućnih ljubimaca da ...

     Parodontalna bolest - pre i posle &...

Leto je idealno doba godine za odmor, avanture i stvaran...

Posao za automehaničara ...

Posetite Svetofor market u Novom Bečeju i saznajte zaš...

Posao za prodavca i menadžera maloprodajnog objektaPosl...

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Prihvati
Otkaži
Shopify.com
Prihvati
Otkaži
Unknown
Unknown
Prihvati
Otkaži