Novi "volvo V40" ima ugrađen vazdušni jastuk za pešake što je prekretnica na polju bezbednosnih sistema, saopštila je danas korporacija "Volvo automobili".

Sistem se zasniva na sedam senzora, naprednoj tehnologiji i vazdušnom jastuku koji se aktivira munjevitom brzinom u području vetrobrana.

Od svih žrtava saobraćajnih nesreća u Kini, 25 odsto čine pešaci, dok je u Evropi taj broj nešto manji i iznosi 14 odsto, a u SAD 12 odsto.

Mnogo je veći postotak teže i lakše povređenih pešaka, a najozbiljnije povrede glave pešaka nastaju udarcem u poklopac motora, donji deo vetrobranskog stakla i A nosače krova.

Stariji tehnički savetnik za bezbednost pri "Volvo automobilima" Tomas Broberg je kazao da je ponosan što može da ponudi automobil sa vazdušnim jastukom za pešake.

"Njegova namena je da zaštiti pešake u određenim situacijama, odnosno prilikom udarca u poklopac motora, donji deo vetrobranskog stakla ili A nosač krova i tako spreči ozbiljnije povrede glave", dodao je Broberg.

Senzori ugrađeni u prednji deo vozila šalju signale kontrolnoj jedinici, kada automobil ostvari kontakt s određenim objektom, dolazi do promene signala.

U tom trenutku kontrolna jedinica procenjuje dobijeni signal i, u slučaju da utvrdi da je objekat zapravo noga pešaka, aktivira vazdušni jastuk.

Šarke poklopca motora su opremljene pirotehničkim mehanizmom oslobađanja, koji u slučaju aktivacije sistema oslobađa zadnji deo poklopca motora. Istovremeno, vazdušni jastuk počinje da se puni gasom i svojim naduvavanjem podiže poklopac motora za deset centimetara.

Ostvareni razmak između poklopca motora i tvrdih komponenti u motornom delu stvara prostor za deformisanje poklopca motora, čime se stvara učinak amortizovanja, odnosno poklopac motora "prihvata" pešaka.

U naduvanom položaju vazdušni jastuk prekriva čitav donji deo vetrobranskog stakla, odnosno dve trećine vetrobranskog stakla i A nosača krova.

Čitav proces aktivacije sistema i naduvavanja jastuka traje tek nekoliko stotih delova sekunde.
Sistem vazdušnog jastuka za pešake je aktivan pri brzinama između 20 i 50 kilometara na sat, a gotovo 75 odsto svih nezgoda s pešacima događa se pri brzinama do 40 kilometara na sat.

U saopštenju se podseća da je "Volvo" pre dve godine predstavio sistem otkrivanja pešaka s funkcijom automatskog kočenja, koji pomaže u izbegavanju kontatka s pešakom pri brzini do 35 kilometara na sat, a pri većim brzinama značajno se smanjuje snaga naleta na pešaka.

Taj sistem, u kombinaciji s novim vazdušnim jastukom za pešake, je prava kombinacija u zaštiti
pešaka.



(Tanjug)


PROČITAJTE JOŠ...

 

NAJČITANIJE

Novi Bečej će od 15. do 23. juna biti domaćin manifes...

Pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova u Bečeju, ...

Komisija za dodelu godišnjih nagrada i zvanja počasnog...

Letnja novinarska škola 2024 ...

Bečej će tokom vikenda 15. i 16. juna 2024. godine, po...

Potpredsednica Vlade i ministarka zaštite životne sred...

NAJNOVIJE

U sali Gradskog pozorišta Bečej nagrađeni su najuspe�...

Potpredsednica Vlade i ministarka zaštite životne sred...

Letnja novinarska škola 2024 ...

Pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova u Bečeju, ...

Pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova u Bečeju r...

Beogradsko preduzeće Eko-Dez najavilo je za petak, 21. ...

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Prihvati
Otkaži
Shopify.com
Prihvati
Otkaži
Unknown
Unknown
Prihvati
Otkaži